Anasayfa / Donanım / Bilgisayarımda Karşı Tarafa “Ses Gitmiyor” Kesin Çözümü

Bilgisayarımda Karşı Tarafa “Ses Gitmiyor” Kesin Çözümü

Sponsorlu Bağlantılar

görüntülü görüşme

Bilgisayarınızda Skype , Facebook vb. görüntülü görüşme yaparken , “Sesim karşı tarafa gitmiyor” sorunu ile çok fazla karşılaşmaktayız. Bu tarz görüntülü görüşmelerde sesinizin karşıya gitmemesi sorununu bilgisayarımızda yapacağımız ufak bir ayarla giderebiliriz.

Sorunun birden çok nedeni olabilir. Mikrofonunuzun sağlam , çalışır durumda olduğundan eminseniz yazılımsal olarak ayarların nasıl yapıldığını anlatacağım.

Ses Karşı Tarafa Gitmiyor Çözümü

Başlat /Denetim Masası / Donanım ve Ses / Ses

Yolunu takip ederek Ses seçeneğine giriş yapın. Daha sonra aşağıdaki görseldeki gibi Kayıt Menüsüne giriş yapın.

Kayıt menüsüne giriş yaptıktan sonra aktif durumda olan mikrofon’ununuzu Varsayılan Yap seçeneği ile varsayılan duruma getirmeniz gerekiyor. Bu menüde çok fazla mikrofon seçeneği varsa eğer , mikrofonları tek tek varsayılan yaparak denemeniz gerekebilir.

Varsayılan yaptıktan sonra mikrofonunuzu test ettiğiniz zaman yan tarafda bulunan Ses düzeyinin yükselip alçalması gerekiyor. Mikrofonu test ederken düzey aynı kalıyorsa diğer mikrofon seçeneklerine geçebilirsiniz.

mikrofon ayar

Sponsorlu Bağlantılar

İşlemi yaptıktan sonra ,görüntülü görüşmeyi sonlandırıp tekrar denemelisiniz. Özellikle Skype tarzı programlarda Ses kayıt testi yapabilirsiniz. Test için:

Skype Açın

Araçlar/Seçenekler/Ses Ayarları yolunu takip edin Mikrofon seçeneğinin karşısında Varsayılan mikrofonunuzun görünmesi gerekiyor. Bu seçenek ile yukardaki gibi test işlemini gerçekleştirebilirsiniz.

skype ses ayar

Video anlatım

Sorun hala giderilmediyse Alternatif olarak aşağıdaki işlemi deneyebilirsiniz.

Windows 7 veya Windows Vista Mikrofonunuzun sesini ayarlamak için şu adımları izleyin:

  1. Başlat’a tıklayıp  mmsys.cpl Yazarak Enter’a basın.
  2. Kayıt sekmesini tıklatın.
  3. Mikrofontıklatın ve sonra Özellikler‘ i tıklatın.
  4. Mikrofon özellikleri iletişim kutusunda Özel sekmesini tıklatın.
  5. Mikrofon güçlendirme seçeneğindeki onayı kaldırın
  6. Düzeyler sekmesini tıklatın.
  7. Ses Düzeyini yükseltin

İşlemi yaptıktan sonra tamam’a tıklayarak işlemi bitirin.

Sesin karşı tarafa gitmemesi ile ilgili temel sorun ve çözümleri bu şekildedir. Sorununuz bunları kontrol etmenize rağmen giderilmediyse yorum atarsanız yardımcı olabiliriz.

Hakkında Serkan Çataltaş

1987 Yılında Malatyada doğdu. Netaş'ta çalışmalarına devam etmektedir.

100 yorum

  1. bende varsayılan yap olmuyor

  2. Benimki win 8
    olmuyor
    skype de sesim gitmiyor

  3. Bende son yazdıklarınız arasında özel diye bir şey yazmıyo ?

  4. Serkan Tuğba Çataltaş

    Sayfamızda uzaktan yardım talebinde bulunun bağlanıp çözebiliriz.

    • kardeşim benim mikrofon çalışıyor normal telefon kulaklıgı ama mikrofonu telefonda çalşyor denedim ama pc ye taktığımda çalşmyor ayrıca bundan once diyer kulaklılklardada çalşmyordu yardımcı olursan sevinirim teamwiewer den yönetebilrsn

  5. Serkan Tuğba Çataltaş

    Sayfamızda uzaktan yardım talebinde bulunun bağlanıp çözebiliriz.

  6. Serkan Tuğba Çataltaş

    Sayfamızda uzaktan yardım talebinde bulunun bağlanıp çözebiliriz.

  7. Fatmanur Aşcı Tunçel

    Telefondan pcyi arayınca sesim gitmiyor ona bir çare var mı

  8. ya ben yeni mik aldım sesim ses kaydedicisinde geliyor sesim ama skypede gidip geliyor

  9. ben de karşı tarafa sesim gitmiyor ve yüklü ses aygıtı yok diyor yüklü ses aygıtı yok tan kastı nedir

  10. Serkan Tuğba Çataltaş

    Ses kartı yazılımınız yüklü değil sanırım

  11. Serkan Tuğba Çataltaş

    Ses kartı yazılımınız yüklü değil sanırım

  12. Serkan Tuğba Çataltaş evet öyleymiş yükledim düzeldi

  13. Bende Bir tane mikrofon işaratı var Nasıl olcak ?

  14. VArsayılan yapta olmuyor

  15. varsayılan yap olmuyor bide özel sekmesi yok lütfen yardım edin

  16. ses yerine nasıl gircemmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

  17. Ya ben bunu yaptım benim sesim laptopta yankılanıyo acil yardım !

  18. hani orda çizgilerin yükselip alçalmamalısı gerekiyor dediniz ya ya ıkısıde olmassa ne olur peki

  19. Serkan Tuğba Çataltaş

    Mikrofonun aktif olmadığı anlamına gelir.

  20. Serkan Tuğba Çataltaş

    Mikrofon ses seviyesini çok fazla yükseltmişsiniz. Biraz düşürebilirsiniz.

  21. Serkan Tuğba Çataltaş tm o zaman yeni bir mıkrofon almak en iyisidir

  22. söylediğin yolların hepsini denedim mikrofonlar görünüyo ancak hiç bi türlü ses gitmiyo. en son ses kaydediciden sesimi kaydetmeyi denedim. ses kayıt cihazı bulunmuyor uyarısı verdi. yazılımsal olarak halledilebilir mi yada benim ne yapmamı önerirsin. şimdiden teşekkür ederim

  23. bende mikrofon simgesi yok nasıl yapabilirim

  24. merhaba ben skype yi daha öncede kullanıyordum sorun yoktu format attırdıktan sonra sesim karşı tarafa gitmiyor herşeyi denedim olmuyor ne yapmam gerek söylerseniz sevinirim şimdiden teşekkür ederim

  25. arkadaşlar XP kullanıyorsanız kesin çözüm ben 6 aydır uğraşıyorum ensonunda kendim buldum şimdi sesim karşıya gidiyor inşALLAH sizlerede yardımcı olur : başlat= denetim masası =ses konuşma ve müzik aygıtları=konuşma=insan sesi hızında ses çıkışına tıkla =orda 2 seçenek var =yeğlenen ses çıkışı=aşağıdaki ses çıkışını kullan = siz aşağıdaki ses çıkışını işaretleyip uygulayın = birdr böyle deneyin ben bu sekilde giderdim sorunu umarım yardımcı olurum

  26. hepsini denedim olmuyor lütfen yardım edin arkadaşlar

  27. Meraba benim sorunum ilk baslarda mikrofonumdan ses gidiyordu daha sonra huc ses gitmiyor seskaydecisinden de yapiyorum sadece cizirti geliyor ses cok net geliyor ama mikrofanla iletisim kuramiyorum

  28. allah razı olsun senin sayende oldu

  29. Tarkan Turan ben böyle ayarladım demekki hepsi aynı olmuyor

  30. kardeşim ben de kayıt yerinde mikrofon takılı degil yazıo ama ben takdım pembe ucu pembeye takdım yeşili yeşile taktım ama hala okumuyo acaba ses kartındamı sorun var bilmiyorum eger varsa bana biri win 7 ultimate için ses kartı programının linkini atabilirmi lütfen ???? çildirmak üzereyim lütfennnnn 😀

  31. Ben Windows8.1 kullanıyorum , bu sorunu çözemedim her yolu denedim ..Format da atmak istemiyorum..Ses geliyor rahat ama sesim gitmiyor .. gerçekten çok sinir bozucu bir durum.. Admin benimle bir iletişime geçer misin..Bu konuyla ilgili..

  32. Ya her ikisini de denedim birinci tavsiyenizde benim bilgisayarımın üstteki mikrofon seçili ve varsayılan o ama ses düzeylerinde yeşil renk yok ve hareket etmiyor.
    İkinci tavsiyenizde ise adıma kadar geliyorum ama bunda da mikrofon özellikleri iletişim kutusunda Özel sekmesi gibi bir seçeneğim yok. Yardımcı olursanız sevinirim.

  33. Yasemin C. Boğa

    dediğiniz ayarlarda varsayılan yap a tıklayamıyorum.şeffaf bir şekilde duruyor ve tıklanmıyor.ancak sesi test ettiğimde çizelge yükseliyor.yani çalışır görünüyor.ama facebooktan sesim gitmiyor?sorun ne olabilir ozaman

  34. olmuyoo
    yaaa herseyı yaptım

  35. merabalar kardesım bn pc yı yenı aldım fakat butun ıslemlerı yaptım normal ses kaydı yapıyor fakat sadece facede goruntulu konusmada ses gıtmıyor karsıya neden olabılır bı yardımcı olabılır mısınız rıca etsem

  36. TEK ÇARE !

    http://www.skype.com/tr/

    Bu siteden skype ı indirin!
    TEK ÇÖZÜM!

  37. bende kamera yok mikrofon yok

  38. yuppi oldu sagolun tesekürler

  39. Teşekkür ederim sayenizde sorunum çözüldü

  40. admin benim hata böyle deil ses aygıtlarında konuşunca o yeşil kademeler artmıyor mikrofon kablosyla oynuyorum kademeler 1 yeşil olarak artıyor sesim gitmiyor ama çalışıyor nasıl yapabiliiym bunları denedim olmuyor

  41. OLDU , (ama ben zaten biliyodum canım , ne gerek vardı xD )

  42. sorun varsa herhangi pcde bana yazabılırsın teknıkerım bilgisayar uzerıne

  43. biraz gec cvp oldu bayaa gec cvp ama.kaldır pcden butun hopelöru tekrar kur bıttı.en kötu biostan yapılır.aklındakalsın

  44. benimde öle sorunu çözdüysen banada söler misni

  45. Teşekkürler kardeş.Oldu.

  46. Bende varsayılanı yapa basılmıyor

  47. olmuo letobdayım
    kulaklık la mik war ama olmuo yardım

  48. ya bilisayarda cızıldı cıkıyor

  49. Çok tşkr ederim…Ses sorunum oldu sayenizde…

  50. benim win 7 ama olmuyor dediklerinizin hepsini yaptım ses yok

  51. SESİM KARŞI TARAFA GİTMİYO AMA ONLARI DUYABİLİYORUM

  52. sizin yazdığınız işlemi yaparken varsayılan yap tuşuna basılmıyor

  53. skaypda sesim qarsi terefe gedmir ne ede bilerem

  54. Ben yeni mikrofon aldım. Anlamadıgım hangi mikrofunu alsam çalışmıyor eski bilgisayarımdada olmuyordu ulaşırmısınız bana ???

  55. bende özel diye birşey yazmıyor

  56. Benim ki win 7 görüntülü konuşmada ses gitmiyor

  57. merhaba tüm seçenekleri denedim uzaktan yardım talebinden yararlanmak istiyorum.

  58. Uzaktan nasıl yardım alabiliyoruz ?

  59. krşi tarafa ses gıtmıyor konuşamıyorum

  60. bana uzaktan yardım yaparmısınız ?

  61. hocam yukarda mikrofonu secip varsayılan yap secenegine tıklatın dmişsinizi iki tane secenek var biri mikrofon biri hat girisi mikrofon secilmiyo bi yardımcı olursanız sevinirim

  62. ses bölümüne nasıl girerim

  63. Mikrofon özellikleri iletişim kutusunda Özel Sekmesi Yok?

  64. bizde mikrofon yokki ve donanım ve ses te yok

  65. team speak 3 kullanıyorm windows 10 karşı taafa sesim gitmiyor bir türlü açamadım

  66. slm kardesım ses goruntu gıtmıyor cok acıl yardıma ıhtıyacım var yardımcı olabılır mısınız acıl lutfenn

  67. benim bilgisayarda mikrofona konuşunca sesim gelmiyor ama bir müzik açtığımda mikrofon onu algılayarak hemen karşı tarafa iletiyor bunun çözümünü atar mısınız

  68. http://www.ozengen.com/wp-content/uploads/2014/02/mikrofon-ayar.jpg
    nikrofonun çizgi çizgi bölümünde ben konuşurken bomboş ama müzik açtığımda hmen yükseliyo

  69. merhaba mikrafonum çalışıyor ama skype den karşı tarafa ses gitmiyor yardım edin acil!!

  70. ben mic girişine takıyorum ses gitmiyor herşeyi denedim mic çalışıyor ama ses gitmiyor allah rızası için yardım 🙁

  71. aga bana ulas msj at rıca edıyorum bu problem cok fena alpemıx verırım rıca edıyorum 2 tane kulaklık aldım sırf bu yuzden 2 sındede aynı

  72. Serkan Çataltaş bana yardımcı olabilir misiniz?

  73. ben her şeyi yaptım varsayılan aygıtta yaptım fakat sesim sadece mikrofona tıklatırken gidiyor

  74. ben de bilgisayar da hiç bir şekilde mikrofon çalışmıyor

  75. Serdar Yüksel onu nasıl anlıcaz veya yüklü değilse nerden bulcaz

  76. Barış Alkan bunun çözümünü yapalı 2 yıl olmuştu ama bilgisayardan sol tıkla özellikler aygıt yöneticisi ses girişleri ve çıkışı/ses,video ve oyun denetleyicilerinden kullandığın aygıtı bulup sürücü ordan sürücüyü güncelleştir diyor ordandı sanırım tam hatırlamıyorum eğer ordan olmazsa bildirim çubuğundaki hoparlöre sol tıklayıp kayıttan yürütme aygıtlarından kayıttan yürüt ve kayıttaki programları varsayılan yapıp deneyeceksin. bunların olup olmadığını anlamak için de
    Skype Açıp
    Araçlar/Seçenekler/Ses Ayarları yapacaksın

  77. Android telefonumla facebook tan arama yaptığımda ilk 10 sn konuşuruz sonra 10 sn ses gitmiyor. Karşının sesi çok güzel geliyor. O saniyeleri atlattıktan sonra akıcı kesintisiz konuşabiliyorum. Sebebi virüs olabilirmi

  78. Kardes ben aynilar ını yaptım Realtek falan indirdim ama ses gitmiyor yeni mic aldım yine yok napabilirim sadece mikrofon kablosunu deliğe cok fazla ittirince ses gidiyor

  79. abi ben hopör kullanıyom skypeden ses gitmiyo mic değil acill

Bir Yorum Yazın