Anasayfa / Mobil / Android vs IOS

Android vs IOS

Çevremdeki sözde teknoloji dahilerinin yaptığı gereksiz bir kıyaslamadan başka bir şey değil.Aynı sektördeki,birbirinden farklı firmaların telefon modellerinde kullandığı işletim sistemlerinden en yaygın olanları…Belki Windows Mobile’ı,Blackberry OS’i de ekleyebiliriz.Ancak görülmeyen yada görülmek istenmeyen bir gerçek var.Android ile IOS‘u kıyaslamak Ferrari ile Rolls Royce‘u kıyaslamaktan farksız.İkiside aynı fiyatta ama Ferrari daha hızlı diye onu almak gibi birşey…Saçma geldi değil mi ?
Bir tanesi sürat,diğeri ise klasik severler için ( yada her neyse ) bu kadar basit.Yani modellerini pazarlamak istedikleri kitleler farklı.İşte IOS ile Android,Windows Mobile,Blackberry OS ……. arasında karşılaştırma yapmak da bir o kadar saçma.Adamlar sana maillerini daha rahat kontrol et diye telefon yapıyor ama sen oyun açmayınca – bu telefon iş yapmaz diyebiliyorsun.Yada stabil bir telefon çıkartılıyor ama -bu çok sıkıcı diyebiliyorsun.Bu nedenle bütün farklılıklar göz önüne alınarak bir kategorilendirme yapılamı.İş telefonları kendi aralarında,eğlenceler veya her şeyden biraz bulunduranlar ayrı değerlendirilmeli…

Sponsorlu Bağlantılar

He en önemli farkı ne derseniz de; Android , açık kaynak kodlu olduğundan her türlü uygulamayı,temayı,ROM’u falan kurup istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz ama IOS‘ta sadece kendi marketindeki uygulamalar açılır hatta mp3 atmak için bile telefonu bilgisayara bağlamak gerekebilir.Çünkü kapalı kaynak kodludur ve telefona virüs vb. girmesine kesinlikle izin vermez,veremez çünkü diğerlerinden farkı da budur.Burada Android daha güzel görünsede IOS çok ama çok daha stabildir.Örneğin bir 5s modelinde ne yaparsanız yapın telefon donmaz.

Sadede gelirsek telefon alırken ne istediğimizi bilmeli ve ona göre bir şey almalıyız.Sonra “-abi biz buna 2000 lira saydık ama bu uçmuyo.” diyebilirsiniz.

Sponsorlu Bağlantılar

Hakkında Okan ERIS

İstanbul'da doğdu.Liseyi web tasarım bölümü üzerine okudu.Birkaç projede yer aldı.Şimdi ise bir kaç web sitesinde yazılarını takipçileriyle paylaşmakla meşgul...

Bir Yorum Yazın